Dagens brev

Læserne mener: Sådan kan PostNord blive en vinder

Arkivfoto: Scanpix
Arkivfoto: Scanpix

Det antal breve, der skal igennem PostNords enorme maskineri, er til PostNords overraskelse blevet reduceret betydeligt. Man får det indtryk, at det er sket ganske overraskende pludseligt, og 4.000 medarbejdere må nu søge job andetsteds.

Vi belæres om, at det hele kommer åh så pludseligt, så uha da, vi må hastigt finde en værdig næsemodtager, og den ansvarlige minister mødes med næseleverandørerne, som åbenbart ikke selv havde den fjerneste anelse om en forestående katastrofe. Det samme gælder PostNords formand, der vil bruge de kommende tre år til at gøre virksomheden klar til en brevfri fremtid.

PostNords direktør medgiver, at brevforretningen lider under den stadigt mindre brevmængde, og at der desværre skal opsiges. Han vil sikre, at det vil blive udført »professionelt og værdigt«. Man fornemmer et historisk vingesus. PostNord burde langt hellere polstre sig med erfarne folk udefra. Medarbejdere og ledere, der ved alt om, at fremtiden og evnen til at overleve ikke er afhængig og betinget af bilernes farve, men metoderne, ånden og viljen.

Der findes folk derude, som kan få tingene til at flytte sig og virksomheder til at vokse. Tag f.eks. Legos Jørgen Vig Knuds-torp og Jens Bjørn Andersen fra DSV. Disse herrer fik, i tæt samarbejde med medarbejderne, tingene til at vokse. Vores postvæsen behøver da ikke at være et statsforetagende. PostNord bliver mere og mere flytning og transport af pakker, og det er jo lige det DSV og mange af PostNords folk kan. Pak det hele ind i den der »vi vil vinde«-ramme og så derud af. Torben H. Rohde, Hørsholm Park 10, 2970 Hørsholm

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.