Tyrkiet Eksperten: Vi har ikke modtaget klager

Rejseselskabet Tyrkiet Eksperten forventer, at de i starten af næste uge vil modtage en redegørelse fra Onur Air om håndteringen af nødlandingen i Antalya torsdag.

Enkelte passagerer var overvældede af følelser, da de var kommet hjem til Danmark torsdag.
Enkelte passagerer var overvældede af følelser, da de var kommet hjem til Danmark torsdag.
Hvorfor 160 danske charterturister torsdag morgen måtte gennemleve en dramatisk nødlanding i den tyrkiske ferieby Antalya står fortsat hen i det uvisse.

Ifølge kundechef Iben Winther fra det danske rejseselskab Tyrkiet Eksperten vil der tidligst komme svar på de tekniske spørgsmål i næste uge.

- Hvor lang tid der går, før de tyrkiske luftfartsmyndigheder har et resultat af undersøgelsen af det tekniske, det ved jeg ikke. Det mere interessante for os lige nu er Onur Airs håndtering af situationen, siger kundechefen.

Passagerer oplevede det forskelligt
Efter hjemkomsten til Kastrup blev flere kritiske passagerer interviewet til medierne. De pegede bl.a. på, at kabinepersonalet fra Onur Air håndterede situationen dårligt, og at der ikke var meget hjælp at hente, da passagererne skulle ud af flyet via nødudgangene.

Tyrkiet Eksperten har bedt Onur Air om en rapport, der redegør for, hvordan nødlandingen blev håndteret - og ifølge kundechef Iben Winther forventes rapporten i starten af næste uge.

I løbet af fredagen har rejseselskabet imidlertid været i kontakt med adskillige af de passagerer, der var ombord på det nødlandede fly.

- Udtalelserne i går (torsdag, red.) tegnede et dårligt billede af oplevelsen med Onur Air. Nu har vi fået en del tilbagemeldinger fra andre passagerer, der har oplevet det anderledes, og som har været mere positive, forklarer kundechef Iben Winther.

De sidst passagerer hjem mandag
Indtil videre har Tyrkiet Eksperten da heller ikke modtaget nogle klager fra de 160 charterturister, der oplevede nødlandingen.

- Hvis nogen klager, og det kan jo godt være, så er proceduren, at vi henvender os til dem, det vedrører. Er det en kritik af flyselskabet, så er det Onur Air, som vi vil forholde klagen. Hvis de klager over håndteringen i Antalya Lufthavn, så er det dem, vi må have fat i, forklarer Iben Winther.

Fire af Tyrkiet Ekspertens feriegæster ønskede torsdag ikke at komme med det ekstra indsatte fly hjem til Danmark. To af de fire er rejst hjem fredag, og de sidste to rejser hjem mandag efter eget valg, oplyser Tyrkiet Eksperten.
Mest læste

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer.

Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

For få adgang til indhold på b.dk skal du tillade visning af annoncer på b.dk. Se hvordan du gør her..

Tak for din forståelse.

Hov! Hvor blev min artikel af..!?

Du er træt af reklamer. Vi ved det godt! Men de betaler for den artikel, du du sidder og læser. Vi vil derfor sætte stor pris på, at du tilføjer b.dk til din adblocker's "whiteliste".

Tak for din forståelse.